Na tym blogu będziemy, głównie poruszać rzeczy związane z marketingiem internetowym, ale zanim zaczniemy powiedzmy sobie czym jest marketing w ogóle?
Dodam, że nie mam zamiaru zanudzać się tradycyjnymi definicjami czy formułami pokarze Ci to na podstawie historii z życia wziętej.
Panu coś się plącze.
Marketing, promocja, reklama, public relations, rozgłos viral. Wielu z Was (sam też tak miałem) stosuje te nazwy naprzemiennie a to dość duży błąd. Każde z tych słów oznacza coś zupełnie innego. Pozwól, że opowiem Ci pewną historię
Co ma wspólnego cyrk z marketingiem?
Wspomniana historia:
Do miasta przyjeżdża cyrk. Jesteś osobą odpowiedzialną za wypromowanie tego wydarzenia.
Drukujesz plakat z informacją: „Jutro o godzinie 20:00 na placu obok remizy, odbędą się występy cyrkowe” – takie działanie to REKLAMA.
Umieszczasz baner na grzbiecie słonia i oprowadzasz go po miejscowości, gdzie odbędą się występy cyrkowe – takie działanie to PROMOCJA
Pech chciał, że słoń podczas spaceru rozdeptał kwietnik burmistrza miasta, a lokalna gazeta to opisała w wieczornym wydaniu – takie działanie to ROZGŁOS
Burmistrz na wiadomość o tym zdarzeniu uśmiechnął się od ucha do ucha komentując, że jest jedynym włodarzem miasta, który miał w swoim kwietniku słonia – takie działanie to PUBLIC RELATIONS
W dzień występów cyrkowych pod namiotem pojawiają sie tłumy, oferujesz dobrą rozrywkę ludzie miło spędzają czas, zapewniasz im dobrą obsługę – takie działanie to SPRZEDAŻ.
Jeśli wszystkie powyższe rzeczy, zaplanowałeś z góry a nie pozostawiłeś ich dziełu przypadku to to właśnie nazywa się MARKETINGIEM
Jeśli chcesz usłyszeć jeszcze raz ale w formie wideo o czym przed chwilą rozmawialiśmy obejrzyj filmik poniżej.