Co to jest Tik Tok?
TikTok jest platformą społecznościową skupiającą się na publikacji krótkich materiałów wideo. Zamieszczane krótkie filmiki, są podobne do teledysków. Nieodłączną częścią tiktoka jest obraz, tekst i muzyka. Sercem platformy jest aplikacja mobilna dzięki której możemy oglądać materiały wideo przygotowane przez użytkowników platformy jak i sami tworzyć własne wideo.
Sama platforma powstała w 2016 roku w Chinach. Obecnie Tik Tok na stałe zadomowił się w wśród polskich internautów i jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji w Polsce ale również na świecie. Swoje konta na Tik Toku mają najwięksi z branży show biznesu politycy jak i marki…
Początkowo był kojarzony z aplikacją dla młodzieży, ale jego stale rosnąca popularność odwróciła trend i jest coraz częściej wybierany przez osoby ze starszych grup wiekowych.
Jak działa Tik Tok?
Samo działanie aplikacji jest dość intuicyjne i podobne do dobrze znanych platform jak Instagram czy Facebook. Różnica i największa wartość Tik Toka to przekaz w formie materiałów wideo. Sami Twórcy podkreślają że Tik Tok jest miejscem dla każdego i w każdym wieku. Nie znajdziemy tutaj sztucznej idealności którą znamy z Instagrama, czy 1000 nie przydatnych informacji jakie serwuje nam Facebookowy feed. Algorytm bardzo szybko uczy się nas i podsuwa man treści z kategorii, które nas zainteresowały podczas gdy korzystaliśmy z aplikacji. Przesuwając Feed nazwany Dla Ciebie są nam podsuwane najróżniejsze filmiki innych użytkowników. Tak jak w przypadku pozostałych platform możemy je docenić poprzez postawienia serduszka „like”, przesłać dany materiał dalej czy dodając go do ulubionych zapisać go na później. Oprócz samego filmiku możemy również sprawdzić jakiej ścieżki dźwiękowej był dany tiktoker do stworzenia materiału i szybko ten utwór możemy wykorzystać w swoich produkcjach jeśli zdecydujemy się na nagrywanie a nie tylko przeglądanie.
Tutaj ciekawostka, jak podaje sam Tik Tok ilość aktywnych twórców sięga ponad 20% wszystkich użytkowników! Jest to fenomenalny wynik, który pokazuje duże zaangażowanie userów chociażby do You Tube’a gdzie ten odsetek to niewiele więcej niż 0.01 użytkownika…
Ten wpis jest jedynie wprowadzeniem do świata Tik Toka o którym na tym blogu będziemy poświęcać mu sporo miejsca.
W kolejnych artykułach opowiemy sobie czy warto prowadząc biznes uwzględnić go w strategiach marketingowych do promocji marek itp.